به تبلیغ من خوش آمدید

توضیحی در مورد جراحی دماغ عروسکی

جراحی دماغ عروسکی

جراحی دماغ عروسکی یا بینی فانتزی در واقع یک نوع از جراحی است که در آن با برش دادن تیغه بینی، دماغ بیمار دارای قوس خواهد شد. در واقع در این نوع از جراحی که به جراحی دماغ عروسکی مشهور است با ایجاد یک انحنا روی بینی بیمار به هدف خود خواهد رسید. البته انجام جراحی دماغ عروسکی برای تمام فرم های بینی قابل اجرا نمی باشد. در واقع آن دسته از افرادی که دارای بینی های بزرگ و گوشتی با پوست های ضخیم هستند امکان اجرای این جراحی و ایجاد این فرم بینی را نخواهند داشت. اما افرادی که دارای بینی های ظریف تر و استخوانی باشند و همچنین دارای پوست های ظریف تری باشند می توانند این نوع از جراحی را انتخاب نموده و نتیجه مطلوبی نیز در پایان جراحی به دست آورند. از آن جا که پس از انجام جراحی دماغ عروسکی بینی فرد کوچکتر از حد طبیعی شده و همچنین قوس دار خواهد شد این مدل از جراحی را بیشتر برای خانم ها توصیه می کنند، آقایان نیز گاها اقدام به چنین جراحی خواهند نمود. به طور کلی این فرم از بینی مناسب صورت مردان نمی تواند باشد.

هفته چهارم بعد از جراحی

انجام درست و منظم مراقبت های قبل از جراحی بینی و همچنین مراقبت های بعد از جراحی بینی کمک می کند تا شما دوران نقاهت را با سلامتی و به خوبی سپری نمایید. بنابراین لازم است آنچه از سوی پزشک متخصص برای شما تجویز شده است را به خوبی و به صورت مداوم انجام دهید. پس از جراحی بینی شما باید به طور کلی بینی خود را از هر ضربه یا آسیب حفظ و نگهداری نمایید. در هفته ی چهارم پس از جراحی بینی انجام مراقبت های گفته شده از سوی پزشک باید جدی تر شود. پس ا این مدت شما باید از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید جدا دوری نمایید زیرا در صورت رعایت نکردن این امر شما مبتلا به هیپر پیگمنتیشن خواهید شد. اما اگر مجبور به قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستید حتما باید از کرم های ضد آفتاب با SPF بالای سی استفاده نمایید. همچنین در فصول گرم سال نظیر تابستان شما باید کرم ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یکبار تجدید نمایید تا از سوختگی پوست صورت و نیز سوختگی پوست بینی خود جلوگیری به عمل آورید.

کبودی بعد از جراحی بینی

یکی از عوارض معمول پس از انجام جراحی بینی کبودی دور چشم و یا کبودی صورت می باشد. شدت کبودی ها و وسعت کبودی های ایجاد شده پس از جراحی بینی بستگی به شرایط فیزیولوژیکی بدن و روشی که پزشک جراحی را انجام داده است دارد. به طور کلی کبودی جراحی بینی بعد از گذشت یک هفته تا ده روز زایل می شود. از جمله عواملی که باعث کبودی چشم بعد از جراحی زیبایی بینی می شوند می توان به برداشتن اجسام سنگین، پایین نگه داشتن سر، به پهلو یا به شکم خوابیدن و حرف زدن و خندیدن و یا جنب و جوش داشتن بیش از حد بیمار. شما با انجام دادن برخی اقدامات قبل از انجام دادن جراحی بینی می توانید شدت کبودی بعد از جراحی را مقدار کاهش دهید. به طور مثال در روزهای پیش از جراحی بینی از مصرف قرص های آسپرین و سایر داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند خودداری نمایید. پیش از جراحی مصرف مکمل ها و ویتامین های مختلف را قطع نمایید. به مدت 72 ساعت بعد از جراحی بینی از آب میوه های طبیعی نظیر آب هویج و آب آناناس استفاده کنید.