به تبلیغ من خوش آمدید

آموزش تعویض بلبرینگ جاروبرقی بوش

لوازم خانگی بوش یکی از برند های مطرحی است که توانسته سهم زیادی از فروش جهانی را به خود اختصاص دهد. در صورتی که شما نیز از محصولات بوش استفاده میکنید امکان دارد که بد از مدتی استفاده از مشکل پیش آمده برای دستگاه خود تعجب کنید و نیاز به راهنمایی داشته باشید. در این بخش از تعمیر لوازم خانگی بوش ما قصد داریم تا به آموزش تعویض بلبرینگ جاروبرقی و علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی بپردازیم. باما همراه باشید.

آموزش تعویض بلبرینگ جاروبرقی بوش :
در این مبحث به آموزش تعویض بلبرینگ جاروبرقی بوش خواهیم پرداخت که با مطالعه این بخش بدون نیاز به تکنسین متخصص تعمیر جاروبرقی بوش به راحتی تعویض را انجام دهید.

بازکردن موتور جاروبرقی بوش جهت تعویض بلبرینگ :
ابتدا لوله دستگاه، کیسه زباله و فیلتر ها را به طور کامل خارج کنید ، سپس یک پوشش روی اجزای داخلی وجود دارد که باید با استفاده از پیچ گوشتی چهار سو آنرا باز نمایید. مبرد الکترونیکی را هم از جای خود باز کنید تا آسیبی به آن وارد نشود البته حتما نباید کامل خارج شود صرفا تا جایی که سیم های متصل شده را به یک سمت دیگر هدایت کنید کفایت می‌کند. از هر قطعه حتما عکس بگیرید تا بدانید که چه چیزی در کجا نصب بوده است سپس پیچ های موتور را باز کنید و با احتیاط آنرا از جای خود خارج نمایید.

در انتهای موتور دستگاه یک صفحه محافظ فلزی وجود دارد که فن پشت آن قرار دارد، این صفحه دارای 2 پیچ است. که باید باز شود سپس مهره فن را با دقت باز کنید و آنرا کاملا جدا کنید.

در مرحله بعدی به زغال های کربنی موتور خواهید رسید که معمولا با سر سیم کاملا باز میشوند، حتما در این قسمت بررسی کنید اگر زغال ها کوتاه شده اند به یکباره باید آنها را نیز تعویض کنید این نکته را به یاد داشته باشید که هر دو زغال باید باهم تعویض شوند. حال نوبت به استاتور خواهد رسید که باید به آرامی بیرون کشیده شود.

استاتور یک بست فنری است که با فشار به سمت پایین رها خواهد شد و میتوانید آنرا خارج نمایید، استاتور ها یک کنترلر هم دارند که باید همراه با آن خارج شوند.

به خاطر داشته باشید که هر قسمت ممکن است واشری داشته باشد که نباید گم شوند. شما یک حلقه نوار مسی که نام آن کوموتاتور نام دارد مشاهده خواهید کرد که به خاطر نازک بودن آن ممکن است فراموش کنید که آنرا خارج کنید، آنرا بیرون آورده و تمیز نمایید.

حال چند ضربه آرام به بلرینگ های خراب وارد کرده و با فشار پیچ گوشتی بلبرینگ ها را از جای خود خارج کنید. بلبرینگ های جدید را به جایگزین کنید و جا بزنید و ما بقی قسمت ها را همانند قبل روی دستگاه سوار کنید. در صورتی که در تعمیر جاروبرقی بوش خود نیاز به کمک داشتید میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

علت باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش چیست ؟
در ادامه به بررسی عدم حل شدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش را مورد بررسی خواهیم داد البته این موارد شامل برند های دیگر نیز می‌شود.

داخل همه ماشین های ظرفشویی قطعه ای به نام دیسپنسر قرار دارد که وظیفه آن رقیق کنندگی مواد است. در صورتی که دیسپنسر صابون داخل دستگاه به درست کار نکند باعث میشود که قرص های ماشین ظرفشویی به درستی حل نشوند. اما امکان دارد که مشکل از جای دیگری باشد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی بی کیفیت میتواند از عوامل دیگر این مشکل باشد. سعی کنید که از قرص های با کیفیت با تاریخ تولید جدید استفاده کنید و در محیط خشک و خنک از آنها نگه داری کنید.

درصورتی که چرخه فرآیند شستشو قطع شود قرص داخل دستگاه به درستی حل نخواهد شد.پس هنگام چرخه شستشو هیچ وقت از دکمه توقف و شروع استفاده نکنید چراکه امکان دارد با این مشکل مواجه شوید.

اگر کلید سوئیچ یا سنسور درب ماشین ظرفشویی بوش شما خراب شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشید نیز این مشکل به وجود خواهد آمد در صورتی که با این مشکل مواجه شدید شما میتوانید با مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کارسان سرویس حساب نمایید.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد در صورتی که در تعمیر لوازم خانگی بوش خود نیاز به هرگونه سوال و مشاوره ای دارید میتوانید با کارشناسان و تکنسین ما تماس حاصل فرمایید و در خواست کمک نمایید ما همیشه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.